Vsak poslovnež, ki se zaveda zahtevnosti posla, s katerim se ukvarja, ve, kako zelo pomembno je imeti pripravljen dober finančni načrt. Seveda tudi poslovnega, v katerega pa spada še finančni. Nenazadnje je prav od razporeditve finančnih sredstev odvisno, kako bo poslovalo podjetje.
Lahko ima nek poslovnež odlično idejo in začetni kapital, a se ušteje pri finančnem načrtu za prihodnost, kar pa zanj in za podjetje lahko pomeni velike težave. Finance niso potrebne zgolj za ustanovitev podjetja in njegov zagon, ampak tudi za nadaljnjo vzdržnost poslovanja, ki pa je odvisna od marsičesa. Pa si poglejmo nekaj primerov.
Premalo denarja za kader
Nekaj najhujšega, kar se lahko pripeti, je, da ima podjetje odličen izdelek ali storitev, prične z delom, potem pa prehitro zmanjka sredstev za financiranje zaposlenih. Največkrat se to pripeti zaradi napačnega finančnega načrtovanja, saj se veliko podjetnikov ubada s težavo dovolj velikega zagonskega kapitala in prične poslovno pot z idejo, da se bo denar za zaposlene zaslužil sproti.
In morda na začetku celo kaže tako. Dela je dovolj, prva naročila so plačana in vse skupaj se nekako pokriva. A le za las. Potem pa pride situacija, ko eden od naročnikov zamuja s plačilom. Morda zgolj za nekaj dni, in pojavi se še drugi, tretji bi rad plačal, a bo to lahko storil šele naslednji mesec. Vmes pa zmanjka denarja za tekoče obratovanje. Nauk tega primera je, da je potrebno imeti na razpolago vedno dovolj finančnih sredstev – za vse tekoče stroške – za vsaj nekaj mesecev nemotenega delovanja.
Poiščite pomoč za pripravo finančnega načrta
S tem namreč ni šale. Če se sami morda ne čutite dovolj sposobne za pripravo ustreznega finančnega načrta, poiščite nasvet strokovnjaka. Navadno vam bo lahko zelo dobro in kvalitetno svetovala vaša računovodska služba. Računovodja namreč dobro pozna različne situacije glede financiranja v podjetjih.
Prav zato vam bo lahko z gotovostjo povedal, koliko sredstev boste potrebovali za redno in nemoteno vzdrževanje svojega posla. Ker dobro pozna naravo in vrsto vašega posla, bo znal ustrezno izračunati tudi, za koliko časa boste potrebovali finančne zaloge, da boste ves čas na varni strani.
Zazrite se v poslovanje podjetja
Zberite na kup vse tekoče stroške, kot so plače zaposlenih, računovodstvo, plačilo davka, stroški vodenja bančnih storitev, različne naročnine, nakup materiala, strošek za poslovni prostor, avtomobil, vzdrževanje in podobno. Kaj hitro boste pred seboj videli številke, ki jih bo potrebno ustrezno pomnožiti za nekajmesečno varnost.
Poleg tega pa se zazrite tudi v prihodnost. Upoštevajte trenutno stanje, naročila, redne pogodbe in z rezervo prištejte pričakovan novi posel. Sklepajte kvalitetne dogovore in ne nasedajte obljubam. Vedno zahtevajte garancije, v določenih primerih tudi predplačila.
Kaj pa samozaposleni?
Če ste samostojni podjetnik, bo vse skupaj na oko morda nekoliko lažje, a kljub temu pazljivo! Če smo prej govorili o obliki podjetja, ki se imenuje d.o.o., pa je s.p. po eni strani bolj dostopen in obvladljiv za posameznika, po drugi pa pomeni tudi večje tveganje.
Samostojni podjetnik namreč za vse, kar se v podjetju dogaja, garantira s celotnim svojim premoženjem. Avto, nepremičnine, sredstva na tekočem računu in drugo. Prav zato je tudi za s.p. še kako pomembno, da si podjetnik izdela in pripravi ustrezen finančni načrt poslovanja.