Kako ostati zdrav tudi jeseni in pozimi?

39
Zdravje pozimi in poleti

Zdi se, da ljudje poleti precej lažje vzdržujemo svoje zdravje kot jeseni ali pozimi, a je to tudi precej razumljivo. Poleti v nas vre sproščenost, poletna oblačila nam dajejo svobodo, sonce prepotreben vitamin D, na voljo je veliko zdrave zelenjave in sadja, popijemo veliko vode in se dosti gibljemo.

Ko pa se zunaj spustijo temperature in se sonce skrije v neko gosto sivino, se v nas nastani nekoliko bolj zamorjen duh, manj hodimo na prosto, več presedimo in preležimo, kar pa seveda negativno vpliva na naše zdravje in vsesplošno počutje. Tokrat vam predstavljamo 5 nasvetov, kako ostati zdrav tudi jeseni in pozimi. Vsekakor pa v nosilni vlogi nastopa naš imunski sistem.

1. Vzdržujte telesno pripravljenost

Naše zdravje je močno odvisno od stanja našega imunskega sistema, ta pa je močno odvisen od nas in naših dejanj. Čeprav se jeseni zunaj pojavijo nekoliko manj prijetne temperature, pa to nikakor ne sme biti razlog za naše “ne-gibanje”, ki je ključnega pomena za zdravje.

Gibanje jeseni
Pomembno je, da se gibamo tudi, ko so temperature zunaj manj prijetne.

Ni treba na sprehod v kakšnem hudem nalivu ali vetru in mrazu, a navkljub nekoliko nižjim temperaturam je lahko tudi jeseni gibanje na svežem zraku še kako prijetno. Treba se je le prilagoditi vremenskim razmeram. Obleči kakšen pulover ali jopico, iz omare potegniti jesensko jakno in obuti primerne čevlje.

2. Ustrezna prehrana

V tem času je še toliko večjega pomena, da se zdravo prehranjujemo. Naše telo potrebuje obilico vitaminov in mineralov, katere zlahka v veliki večini v telo vnesemo s kvalitetno hrano. Na mizi naj ne manjka raznovrstne zelenjave in sadja, privoščimo si tudi ribe, ki bodo pomagale nadoknaditi minus vitamina D zaradi manjše izpostavljenosti soncu.

V skodelici sredi mize so lahko oreščki, brusnice in rozine, ki so najboljši jesenski prigrizek za naše zdravje. Ne pozabite piti dovolj tekočine. Čeprav zunaj ni vroče in občutek žeje nekoliko ponikne, pa se je potrebno zavedati, da naše telo kljub vsemu potrebuje vodo.

3. Privoščite si dovolj spanja

Znano je, da kvaliteta spanca močno vpliva na človeški imunski sistem. Premalo spanja namreč povzroča različne težave: razdražljivost, slabšo koncentracijo in utrujenost. Vse skupaj pa vodi v padec imunskega sistema, ki se tako stežka ubrani celo običajnega prehlada.

Kakovosten spanec
Kakovosten spanec je za močan imunski sistem izjemno pomemben.

Človek naj bi spal okoli 8 ur dnevno, je pa količina spanca različna od enega do drugega človeka. Nekateri potrebujejo precej manj spanja, je pa pomembno, da je ta kvaliteten in neprekinjen. Prepustite se lepotnemu dremežu tudi popoldne, a ne za dlje kot 15 ali 20 minut.

4. Razstrupite se

Čeprav je poleti vse tako lepo in krasno, pa takrat vase vnesemo tudi precej snovi, ki so za naše telo obremenjujoče. Zelo dobrodošlo je, da telesu pomagamo po svojih močeh, da se na čim manj stresen način reši balasta, ki čepi v jetrih in drugod.

Jesen je odličen čas za razstrupljanje, zato poiščite metodo, ki vam najbolj ustreza, in naredite nekaj zase. Imunski sistem vam bo zelo hvaležen, vi pa obratno, saj vas bo lahko učinkovito branil pred gripo in prehladom. Četudi jima morda ne boste mogli v popolnosti ubežati, pa ju boste preboleli precej lažje in hitreje kot sicer.

DELI
Vas pritegnejo zanimivi prispevki? Radi vsrkavate novo znanje in ste vedno veseli koristnega nasveta? V tem primeru bo spletni portal Klika.si za vas kot nalašč, saj stremimo h kakovosti, koristnosti in uporabnosti objavljenih vsebin. Prepričani smo, da boste našli veliko prispevkov, ki vam bodo tako ali drugače v pomoč.