Prehrana in akne: kaj jesti in česa ne?

39
Prehrana in akne

Znano je, da način prehranjevanja močno vpliva na naše zdravje, počutje in videz. Kvalitetna in zdrava hrana poskrbi, da je naša koža napeta in zdrava, naredi lase bolj sijoče in močne, ter vpliva na naše splošno počutje. Prav tako pa slabe prehranjevalne navade poskrbijo, da je vse ravno obratno.

Zavedati se je potrebno, da na vse skupaj vpliva tudi genetika oziroma dedni material, a eno je jasno. Če se boste prehranjevali zdravo, jedli veliko svežega sadja, zelenjave in rib, boste tudi videti bolje. Tokrat smo se posvetili raziskovanju vpliva prehrane na stanje kože. Natančneje, ali prehrana vpliva na nastanek mozoljev ali aken?

So mozolji in akne isto?

Če vas dvojno poimenovanje v medijih zmede, naj vas pomirimo. Gre za eno in isto reč, le da se akne slišijo nekoliko bolj »uradno«, besedo »mozolji« pa uporabljamo bolj pogovorno. S temi težavami se v mladosti borimo malodane vsi. Redki so srečneži z otroškimi obrazi, ki ne poznajo nadloge, imenovane mozolj.

Ti se v fazi razvoja pojavljajo zaradi hormonskih neravnovesij ter pretiranega izločanja loja, in največkrat prizadenejo obraz, hrbet in prsa. Gre za nadlogo, do katere ni ravnodušen nihče, zato ne čudi množično povpraševanje po rešitvah, kot tudi ne široka paleta izdelkov proti aknam v lekarnah in trgovinah.

Ali na nastanek aken vpliva tudi hrana?

Čeprav povsem pritrdilnega odgovora iz strokovnih krogov ne boste slišali, pa prehrana definitivno vpliva tudi na to področje. Znano je, da je koža, ki je največji človeški organ, izredno občutljiva na vremenske pogoje, a tudi na tisto, kar prihaja od znotraj.

Če boste želeli imeti napeto, elastično, zdravo in sijočo kožo, jo boste morali tudi pravilno nahraniti. Prava hrana za zdravo kožo se skriva v živilih, bogatih z omega 3 maščobnimi kislinami. Te se nahajajo v mastnih ribah, orehih, lanenem semenu in tudi lanenem olju.

Opazujte se in pišite dnevnik

Ker se ljudje drug od drugega močno razlikujemo, seveda ni vseeno, kako se kdo prehranjuje. Morda nekomu ne škodi nekaj nezdrave hrane oziroma se to na njegovi koži ne pozna. Medtem nekdo drugi že ob najmanjšem grižljaju še isti dan v ogledalu opazuje na novo nastale akne. Najbolje, da se poglobite v to zadevo na način, da si pišete prehranjevalni dnevnik.

Vanj vnesite prav vse, kar ste zaužili, vpisujte pa tudi, kdaj ste opazili povečano nastajanje aken. Ugotovili boste, da se sčasoma pojavijo določeni vzorci, ki vam bodo pomagali odstraniti določena živila z jedilnega lista in tako ohraniti zdravo ter lepo kožo.

Zapomnite si, da ni nujno, da se bodo akne pojavile takoj po zaužitju. Lahko nastanejo kasneje ali zgolj v kombinaciji določenih živil. To boste opazili in potrdili le z zavzetim opazovanjem. O tem poročajte tudi svojemu zdravniku in ga povprašajte za mnenje.

Govori se (in menda tudi drži):

  • da akne povzročajo mlečni izdelki,
  • da akne povzročajo živila, bogata s sladkorjem,
  • da proti aknam pomagajo omega 3 maščobne kisline,
  • da je za boj proti aknam potrebno jesti polnozrnata živila.
DELI
Vas pritegnejo zanimivi prispevki? Radi vsrkavate novo znanje in ste vedno veseli koristnega nasveta? V tem primeru bo spletni portal Klika.si za vas kot nalašč, saj stremimo h kakovosti, koristnosti in uporabnosti objavljenih vsebin. Prepričani smo, da boste našli veliko prispevkov, ki vam bodo tako ali drugače v pomoč.