Vaje za sprostitev, ki dejansko delujejo

9
Vaje za sprostitev

Ljudje smo vsakodnevno podvrženi velikim naporom, obremenitvam in stresu. Najslabše pa je tisto, kar se dogaja večini izmed nas. Nikakor ne uspemo najti časa zase in za to, da bi ukrenili kaj glede svojega počutja. Vsi dnevni opravki in psihične obremenitve predstavljajo velike izzive tako za naše fizično telo kot tudi za psihološko zdravje.

Prav zato je še toliko pomembneje, da znamo potegniti črto in narediti tudi kaj zase. Žal veliko ljudem ne uspe oditi niti na kratek dopust ali vikend oddih, da bi malce pozabili na delovne obveznosti. Pa je mogoče za sprostitev in s tem boljše počutje poskrbeti tudi doma? Je!

Zazrite se vase …

Za začetek si utrgajte nekaj časa povsem zase, izklopite mobilni telefon in se umirite v prostoru, kjer vas ne bo zmotil kakšen nenapovedan obiskovalec. To velja tudi za domače ljubljenčke, ki naj v tistem času počnejo kaj drugega, v drugem prostoru, stran od vas.

Sedite v svoj priljubljeni naslonjač ali pa se udobno zleknite na kavč. Zaprite oči in se skoncentrirajte na svoje dihanje. Nobene potrebe ni, da bi šteli sekunde vdiha in izdiha, le intenzivno se lotite obojega. Globok, počasen vdih, … zadržite sapo v sebi, nato enako počasi izdihnite in to počnite toliko časa, da v vas ne bo več niti kančka sapice.

Zazrite se vase
Pomembno je, da si vsak dan utrgate nekaj časa samo zase.

Nato se za kakšno sekundo umirite in postopek ponovite. Počnite to vse dokler globoko v sebi ne boste začutili neke nenavadne sproščenosti kakršne običajno niste vajeni. Obljubljam vam, prav vsi pridemo do tega blaženega občutka. Med vdihi in izdihi procesirajte svoje težave, sporčke iz službe, negodovanje partnerja in zahteve otrok. Nenadoma bodo vaše misli prazne in v sebi boste sproščeni kot že dolgo ne.

Meni meditacija ne gre

Prav zato zgornjega postopka nismo tako poimenovali. Čeprav gre za neke vrste meditacijo, pa se nekateri ljudje ob njeni omembi kar malo prestrašijo. Videli so na televiziji ali prebrali v kakšni literaturi, da gre za dolgotrajen postopek, pri katerem prav vsi ne morejo upati na uspeh.

Ni res! Meditacija je lahko prav vsak postopek, pri katerem boste sami s seboj in v svojih mislih iskali mir. Včasih v šali rečemo, da smo sami sebi najboljši prijatelj. To seveda lahko drži, kot tudi obratno, da smo si lahko največji sovražnik. Bodite sebi tisto prvo in potujte v globino svoje duše iskat svoj mir.

Z napenjanjem do sprostitve

Še ena vaja, ki definitivno pomaga pri sproščanju in celo pripomore k izboljšanju motenj spanja. Ljudje, ki se že dolgo mučijo z nespečnostjo, poročajo, da jih je ta sila enostavna vaja pred spanjem zazibala v miren in globok spanec.

Lezite na hrbet, izravnajte trup in okončine, roke položite ob telo. Nato napenjajte mišice v posameznih delih telesa tako, da s tem pričnete pri stopalih. Za nekaj sekund pokrčite prste na nogah, zategnite stopala nazaj in počasi popustite.

Nato nadaljujte z mečnimi mišicami, stegni, trebušnimi mišicami in hrbtom, ter nazadnje še s prsnimi mišicami, mišicami na rokah, vratu in končno zategnite še obrazne mišice. Ta postopek ponovite 2x ali 3x, nato se sprostite. Vaše počutje bo precej boljše in v kolikor boste to počeli zvečer, boste kaj kmalu začutili tudi prijetno zaspanost.

DELI
Klika.si
Vas pritegnejo zanimivi prispevki? Radi vsrkavate novo znanje in ste vedno veseli koristnega nasveta? V tem primeru bo spletni portal Klika.si za vas kot nalašč, saj stremimo h kakovosti, koristnosti in uporabnosti objavljenih vsebin. Prepričani smo, da boste našli veliko prispevkov, ki vam bodo tako ali drugače v pomoč.